Tuesday, March 18, 2014

5 site-uri pe care puteți găsi e-books gratis... și legal

(sursa foto: DeviantArt)

În ultima perioadă am prins gustul cărților electronice. Deși îmi sunt dragi cărțile în format fizic, le-am acordat și e-book-urilor o șansă, pentru că multe cărți pe care îmi doream să le achiziționez, nu le găseam în librării... sau erau prea scumpe. Cărțile electronice sunt în general mai ieftine, și de multe ori sunt oferite și gratuit (legal) de multe site-uri. Gratuitatea se aplică îndeosebi la cărțile de literatură clasică deoarece, din câte am înțeles, după aproximativ 50 de ani de la moartea autorului, cărțile intră în domeniul public și pot fi utilizate în mod liber de către oricine. Dar... mai sunt unele edituri „binevoitoare” care oferă gratuit din când în când și câte-o carte electronică publicată recent, cel mai probabil pentru a-i face reclamă și pentru a-ți face „poftă” să achiziționezi și următoarele volume, dacă acea carte face parte dintr-o colecție de opere.

Sunt mult mai multe website-uri care oferă cărți electronice gratuite, mai mult sau mai puțin legal... dar cred că pe majoritatea veți găsi cam aceleași cărți. Eu am selectat doar 5 site-uri despre care totuși știu că distribuie legal cărți electronice gratuite (sper să nu mă înșel) și pe care cred că veți găsi cărți cât de cât mai variate, atât în ceea ce privește limba, cât și perioada în care au fost scrise și temele pe care le tratează. Bun... și acum să vă spun care sunt acestea:
  1. Amazon – sunt extrem de entuziasmată pentru că am găsit aici numeroase cărți creștine (în engleză) gratuite... și nu doar dintre cele scrise de sute de ani, ci și noi, cunoscute... scrise după 2011. Trebuie doar să vă faceți un cont pe site, să vă alegeți o carte și să o trimiteți pe dispozitivul dorit, unde aveți instalată aplicația Kindle. Aici găsiți literatură clasică, iar aici găsiți cărți creștine. Din meniul din stânga puteți să vă alegeți categoria sau autorii care vă interesează. Trebuie să fiți atenți să scrie în dreptul prețului cărții „Kindle Edition”... și să fie $0.00 :) Dar sunt și unele cărți foarte faine care poate nu sunt gratuite, dar au niște prețuri extrem de bune... unele chiar sub un dolar sau la un dolar și ceva.
  2. Elefant.ro – au destul de multe cărți noi sau vechi, scrise de autori mai mult sau mai puțin cunoscuți. Aici găsiți e-books gratis.
  3. Project Gutenberg -  pe acest website puteți găsi peste 42.000 de cărți electronice gratuite în diverse limbi. Am găsit și cărți bune scrise de autori creștini, ceea ce mi s-a părut destul de fain. Se pot căuta cărți în funcție de numele autorului, dar au și o secțiune în care sunt împărțite cărțile pe categorii.
  4. Open Library - găsiți cărți de toate felurile care pot fi citite online sau pe care le puteți descărca în format pdf, plain text, ePub, mobi ș.a.m.d. Încă nu mi-am dat seama exact cum e structurat site-ul, pentru că abia l-am descoperit și eu, dar mi s-a părut interesant conținutul... cât am reușit să descopăr până în momentul de față.
  5. Many Books – un site mai bine structurat decât cel de dinainte. Puteți alege din meniul din stânga să se afișeze cărțile în funcție de autori, titlu, gen, limbă etc. Și din câte se poate observa și în numele domeniului, au „many books”.
Nu trebuie neapărat să aveți un e-reader pentru a citi cărți electronice. Puteți pur și simplu să vă instalați o aplicație care să deschidă fișiere în formatele ePub, mobi, pdf ș.a.m.d. pe calculator sau pe alte dispozitive mobile (smartphone, tabletă) de care dispuneți. Câteva aplicații utile în acest sens, pe care le-am utilizat și eu, ar fi:
Pentru Windows:
  1. Adobe Digital Editions – program pe care l-am utilizat în urma achiziționării unor cărți de pe Elefant.ro, pentru că așa erau cerințele, dar am reușit să deschid cu el și cărți de pe iTunes sau din alte surse.
  2. Kindle  – pentru cărțile de pe Amazon
Pentru Android:
  1. Kindle – pentru cărțile achiziționate de pe www.amazon.com
  2. Elefant Reader – pentru cărțile achiziționate de pe www.elefant.ro
  3. Adobe Reader  – pentru cărți/diverse fișiere în format pdf
  4. Aldiko Book Reader – se pot citi cărți în diverse formate, printre care pdf sau doc
  5. Cool Reader – pentru cărțile în format mobi, pentru că nu am reușit să le deschid cu celelalte aplicații menționate.
Sper să găsiți cărți interesante pe site-urile de care v-am povestit. Spor la citit!

1 comment:

  1. mai este si bookshout.com , daca te inscrii sa`ti vina newsletter, sunt in fiecare saptamana 5 carti gratuite..problema e ca nu poti citi decat pe site`ul lor, sau este aplicatie pt iphone cred. Eu de obicei caut cartile gratuite pe amazon, pt ca de obicei se gasesc si acolo si le downloadez pe kindle..

    ReplyDelete